close
和有一位年輕的同事聊到婚姻,
她想知道我對婚姻有什麼看法,
她很納悶為何一定要走上婚姻這條路?
 1924371_4655990573572_1318987780550981094_n.jpg
 
說真的我年輕時從來沒有想過這類的問題,
我就這麼傻傻地嫁為人婦,
但是婚後確實有一段很長的時間不斷的在思索婚姻實質的意義,
尤其和銓哥意見分歧時,
更是抱怨婚姻如枷鎖一般,牢牢地將我困住。

結婚有什麼好處?
不結婚不是可以過得更好、更自在嗎?

我想了一下,我真的提不出結婚的好處,
對女人來說,要離開自己的原生家庭,
要任勞任怨地為另一個家庭付出,
要生小孩,也要投入工作養家,
如果用論斤論兩的心態去看待婚姻,
我想聰明人應該不會選擇緍姻這條路。

婚後確實為女人帶來了很多挑戰及磨練,
如果我說婚姻讓我更懂得付出,
同時讓我享受到付出後所帶來的喜悅及滿足感,
相信有些人會認為我在唱高調,但想想我們活著的目的是什麼?
有機會遇到感覺對的人,
就勇於投入其中,去經歷、去體會、去付出,
替自己找一些愛的麻煩,做一些讓自己到老都不會後悔的決定,
成就一個不凡的自己,或許婚姻這條漫長的路是值得我們走一遭。
最後我只能說,如果一切可以重來,我終究還是會選擇婚姻
 
以上純屬個人看法,提供未婚女性參考一下~
 
I was talked about marriage with young colleague. She want to know what am I thought about the marriage. She is confused why the women should be marry?
Actually I never think that kind of question before I marry. I just follow traditional way. (When the girl grow up then try to find the good men to get marry and have a baby)
I try to say marriage is benefit to women, but I have no good reason to say that.
The women have to leave their original family. And they have to contribute for husband’s family. They need to have a baby. (It’s not easy) And they have to work to make money. If you think very carefully about marriage. Then the smart girl must don't want to have a marriage.
The women need to face many challenge after they are marry. If I say the marriage let me learn how to contribute for other and let me easier to feel satisfy. Then maybe some people not really agree with me. But if you think about what is our life propose? If you have chance to meet Mr. Right. Why we just go ahead with our courage. To love. To feel. To enjoy it. To find something trouble of love for yourself. And try any possible to make you have different life. To do something and you will never regret for your life when you are become old. The marriage it’s seem long way, but maybe it’s worth to do that. I must say if my life can return again. I will also choose the marriage and let it help me to color my only life.
Life is like a box of chocolate, you never gonna know what you will get, Forrest Gump said. Let me to taste my life is only what should I need to do.
It's my personal opinion. Thank you for your attention.
arrow
arrow
    文章標籤
    marriage 婚姻 women marry
    全站熱搜

    杏妹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()